menu

Beweging is de basis voor ontwikkeling

Dus als de ontwikkeling van je kind niet lekker loopt, dan is beweging en spel een mooie manier om die ontwikkeling weer in gang te zetten. Maar kijk jij al anders naar de ontwikkeling van je kind?

Misschien herken je onderstaande zaken bij je kind? • Je kind heeft weinig zelfvertrouwen; • Is snel boos of verdrietig; • Kan zich moeilijk concentreren; • Moeite met lezen of rekenen; • Kan niet of moeilijk stil zitten; • Heeft last van kriebelende kaartjes in zijn/ haar kleding; • Kan zijn/ haar pen niet goed vast houden of schrijft onleesbaar; • Heeft veel hoofdpijn; • Slaapt slecht (in); • Is onhandig, lijkt ‘het’ altijd te overkomen; • Is bang in het donker; • Schrikt snel (van bijv. harde geluiden); • Heeft moeite met plannen; • Vermoeden van AD(H)D • Vermoeden van dylexie

Door eerst naar het lijf te kijken of er nog allerlei onbewuste bewegingen zijn waar het brein geen weet van heeft, kunnen we al heel veel oplossen. Samen kijken we hoe je lijf en brein weer in balans kan krijgen.

Tijdens Veldhoven Gezond kun je een gratis screening boeken t.w.v. €125,- Kijk op www.kinderpraktijkveldhoven.nl voor het plannen van een afspraak.

Ontspannen de dag door! Naast gezonde voeding, voldoende slaap en beweging is ontspanning zeker zo belangrijk. Nieuwsgierig naar hoe jij als ouder of professional ontspanning eenvoudig in kunt zetten? Tijdens Veldhoven Gezond geven Christel Lubse (praktijk Christel Lubse Coaching & Training) en Miriam Maijers (Praktijk oog voor kind) ontspanningslessen op het basisonderwijs, en Kinderopvang. Daarnaast verzorgen zij dit jaar twee keer een gratis online webinar voor ouders, leerkrachten en professionals om ontspanningsoefeningen bewuster in te zetten in de klas, BSO of thuis. • Webinar voor leerkrachten en pedagogisch medewerkers op dinsdag 26 maart om 15.00 uur • Webinar voor ouders op dinsdag 26 maart om 19.45 uur Aanmelden via info@christellubse.nl

Een beetje spanning is vaak nuttig

Spanning maakt dat je goed oplet en snel kunt reageren. Je ademhaling en hartslag gaan sneller, je bloeddruk gaat omhoog. Maar het moet niet teveel worden. Je houdt het in balans door regelmatig te ontspannen. De een leest een boek, de ander maakt een wandeling. hoe doe jij dat? Hieronder een aantal tips!

Een lange, diepe ademhaling

Bekijk onze YouTube video’s!

Geleide meditatie| Bodyscan

Een lange, diepe ademhaling

Waar is dat nou goed voor?

  • Rust
  • Meer energie
  • Je komt snel in balans
  • Je wordt er blij en gelukkiger van
  • Je wordt steeds zelfverzekerder
  • Je krijgt meer zin in het leven

En hoe doe je dat?


1. Adem in door je neus
2. Breng je adem via je borstkas naar je buik toe
3. Vul je buik als een ballon met lucht
4. Bij het uitademen trek je je navelpunt zachtjes richting je wervelkolom
5. Adem volledig uit door je neus

NIEUW! Bekijk onze YouTube video’s!

We zijn nu ook op YouTube met verschillende beweeg,- sport,- ontspanning,- en yoga filmpjes voor kinderen en volwassenen! Zo hoef je niet eens de deur uit. Ons kanaal heet: @veldhovengezond. Bekijk onze ontspanningsvideo’s

Geleide meditatie | Bodyscan

TIp! Doe eens een meditatie, voel hoe je je voelt en probeer te ontspannen. HIeronder een voorbeeld van een geleide meditatie, die je thuis makkelijk kunt uitvoeren. Zorg dat je rustig en warm kunt zitten of liggen en probeer het eens!

Liever een mannenstem?

Laat je meevoeren door deze rustige stem terwijl je stap voor stap je lichaam naloopt.

Luister hier

Het lijkt er op dat javascript is uitgeschakeld in deze browser. Om de site optimaal te laten functioneren dient u javascript te activeren